Saturday, October 22, 2016

Bayar parking kereta? Kenapa tak 'UBER'kan

Sekiranya anda bayar parking untuk ketempat kerja. Mungkin satu hari antara RM5 - RM15 anda belanjakan untuk parking. Mungkin satu haru itu free je tapi kalau kena saman, saman antara RM30.00. Mengapa tak tidak di beri kepada pemandu uber. Tahukah anda zaman kita ini zaman gawat, mengikut fahaman saya.

Rakan anda yang anda percaya mungkin tidak berkerja dan kereta anda mungkin dari tahun 2007 ke atas. Apa lagi yang anda tunggu. Anda tidak perlu bayar parking. Anda boleh dapat duit pulak atas sharing atau penyewaan.

Apa yang anda perlu adalah masukkan nama rakan anda sebagai 2nd rider dalam insuran kereta tersebut. Kemudian di boleh daftar sebagai pemandu Uber. Anda boleh kenakan bayaran atas penggunaan kereta tersebut atau mengambil sharing.

Sudahlah sikit, sharing pulak? Itu terpulang kepada individu. Saya rasa pendapatan setidak-tidaknya RM 1,000 seminggu mungkin cukup. Itu pun saya rasa insentif itu sementara. 

Terutamanya jika kereta anda lebih kecil seperti Axia, Iris dan lain-lain saya rasa berbalio. Tetapi itu terpulang kepada individu. Memang ada yang mengatakan User ni Scam, Tak masuk akal. Cuba baca ni. Perniagaan Uber adalah Scam.

Apa anda perlu buat adalah masukkan nama rakan anda sebagai pemandu kedua. Itu senang aje. Anda daftar sebagai pemandu Uber atas nama rakan anda di bawah ini dan saya akan memberitahu bagaimana. Saya hanya akan memberitahu mereka yang daftar bawah saya.

Untuk daftar sebagai pemandu Uber isi borang di bawah

No comments:

Post a Comment